c S

Posvet o spoštovanju pravice do zasebnosti v primerih pregleda osebnih predmetov učenca v šoli

04.12.2023 Na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje je potekal strokovni posvet o spoštovanju pravice do zasebnosti v primerih pregleda osebnih predmetov učenca v šoli ali e-šoli. Udeležila sta se ga tudi državna sekretarka Janja Zupančič ter namestnik Varuha človekovih pravic dr. Jože Ruparčič.

Šola mora ostati prostor zaupanja in varnosti, pri zagotavljanju varnega in spodbudnega učnega okolja pa se srečujemo tudi z manj prijetnimi vprašanji, kot so tista, ki so povezana s spoštovanjem pravic posameznika do zasebnosti na eni strani in pravice ostalih do varnega in spodbudnega okolja na drugi strani. Zato smo organizirali posvet z željo začrtati jasne smernice o možnostih in načinih uporabe ukrepa vpogleda v osebne predmete učenca, s tem pa narediti prvi korak k preučevanju možnosti za zakonsko ureditev takšnega ukrepa.

Poglede na dileme je z državno sekretarko, pristojno za predšolsko vzgojo, osnovno in glasbeno šolstvo ter izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami Janjo Zupančič in drugimi predstavniki ministrstva delil namestnik Varuha človekovih pravic dr. Jože Ruparčič, k razpravi pa smo povabili še predstavnike Zavoda RS za šolstvo, ravnatelje, predstavnike delovne skupine za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja, predstavnike dijakov, staršev, policije, Inštituta za kriminologijo in strokovnih svetov na področju vzgoje in izobraževanja.

Udeleženci posveta so se dogovorili, da Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje najkasneje do konca leta določi, kdaj in na kakšen način lahko vzgojno-izobraževalni zavodi opravijo pregled osebnih predmetov ter na kakšen način evidentirajo ta pregled. Poleg tega bo ministrstvo, prav tako do konca leta, ustanovilo delovno skupino za pripravo predlogov zakonskih okvirov v zvezi z zagotavljanjem varnega in spodbudnega učnega okolja, ki bodo zajemali ukrepe za izboljšanje varnosti, recimo: pregled osebnih predmetov učenca, zaseg prepovedanih predmetov, oblikovanje skupine za pomoč.


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.