c S

Pri odprtju šol naj bo po smernicah mednarodnih organizacij v ospredju korist otrok

05.05.2020 13:07 Ljubljana, 05. maja (STA) - Pri odločitvah oblasti o ponovnem odprtju šol morajo biti v ospredju največja korist otrok in splošni vidiki javnega zdravja, so v smernicah navedle mednarodne organizacije. Pozvale so k celoviti podpori učencem, vključno s prehrano, zdravstveno in psihosocialno podporo ter zagotavljanjem dostopa do vode, sanitarij in prostorov za umivanje rok.

Organizacije Unesco, Unicef, Svetovni program za hrano (WFP) in Svetovna banka so predstavile smernice za varno ponovno odprtje šol po večtedenskem zaprtju, ki je prizadelo skoraj 1,3 milijarde šolarjev po vsem svetu.

Kot so opozorile, množično zapiranje izobraževalnih ustanov predstavlja izjemno tveganje za dobrobit otrok, zlasti za marginalizirane otroke, ki jim šola predstavlja temelj izobraževanja, zdravja, varnosti in prehrane. Smernice ponujajo praktične nasvete državnim in lokalnim oblastem, kako ohraniti varnost in zdravje otrok ob vnovičnem odprtju šol.

"Zaradi zaprtja številnih šol po svetu je 370 milijonov otrok ostalo brez ključnega obroka hrane, na katerega se zanašajo revne družine. Ti otroci so ostali tudi brez zdravstvene podpore, ki jo običajno dobijo v šoli," je opozoril izvršni direktor WFP David Beasley. Otroke in mlade poleg tega skrbi tudi raven pridobljenega znanja in način ocenjevanja.

Smernice sicer vključujejo oblikovanje politik za odpiranje in zapiranje šol v krizah javnega zdravstva. Osredotočiti se je treba na prakse, s katerimi je mogoče nadoknaditi izostanek od pouka, okrepiti pedagoški proces ter razviti in izpopolniti hibridne modele učenja. V učno gradivo je treba vključiti ozaveščanje o preprečevanju širjenja bolezni, v šolskih prostorih pa spodbujati higienske ukrepe.

Posebno pozornost je treba nameniti dobrobiti otrok in okrepiti njihovo zaščito prek okrepljenih napotitvenih mehanizmov socialne zaščite. "Zagotoviti je treba izvajanje vseh šolskih storitev, vključno s šolsko prehrano in zdravstveno oskrbo," so navedli v organizacijah.

Prakse odpiranja šol je treba prilagoditi, da bi dostop do izobraževanja omogočili tudi najbolj marginaliziranim skupinam, denimo otrokom z migrantskim ozadjem. Pri tem je ključno, da so informacije na voljo v različnih jezikih in oblikah.

"Pri odpiranju šol je prednostna naloga varna vključitev učencev v šolske prostore na način, ki omogoča nadaljevanje učenja in nadomestitev zamujenega," so še poudarili. Učitelji pa naj posebno podporo pri delu namenijo najbolj ranljivim učencem, so še svetovali v organizacijah.

V Sloveniji bodo šole in vrtci vrata odprli 18. maja. Odpiranje bo postopno, najprej se bodo v šolo vrnili učenci prve triade in maturantje, 25. maja pa še učenci devetih razredov, drugi bodo pouk končali na daljavo.