c S

Težave s poukom na daljavo se zmanjšujejo

20.03.2020 17:13 Ljubljana/Domžale, 20. marca (STA) - Po začetnih težavah s poukom na daljavo se je stanje zdaj bistveno izboljšalo. V večini šol učenci pouk spremljajo preko spleta, tam, kjer to ni možno, pa so ravnatelji uvedli tudi druge oblike nedigitalnega poučevanja. A v zvezi aktivov svetov staršev so znova opozorili na razlike med učenci in stiske družin iz socialno šibkih okolij.

Po zaprtju vseh vzgojno-izobraževalnih ustanov v državi zaradi epidemije novega koronavirusa v začetku tedna so morale šole organizirati pouk na daljavo in zagotoviti, da bo potekal čim bolj nemoteno in učinkovito. V prvih dneh je bilo zaradi preobremenjenosti precej težav s spletnim povezovanjem, a se je stanje zdaj, ko je Arnes povečal svoje zmogljivosti, bistveno izboljšalo, je za STA pojasnil predsednik Združenja ravnateljev osnovnih in glasbenih šol Slovenije Gregor Pečan.

Kljub temu pa še vedno učiteljem svetujejo različne načine dela na domu, kot so posredovanje učnih gradiv v obliki listov, ki se jih lahko kopira, delo v spletnih učilnicah ter svetovanje preko učbenikov in delovnih zvezkov. "Torej, ni pogoj, da nekdo ima zmogljivo internetno povezavo, da lahko dela od doma," je dejal in spomnil, da se je zdaj pokazalo, da delovni zvezki vendarle niso toliko nesmiselni, ker omogočajo eno od oblik nedigitalnega domačega dela.

Tudi v Zvezi aktivov svetov staršev Slovenije ugotavljajo, da se motnje pri učenju na daljavo odpravljajo. "Šole se vsaka posebej trudijo po svojih najboljših močeh, vendar so očitno izhodišča od šole do šole različna. A uvedba pouka na daljavo pri nekaterih družinah, posebej socialno šibkejših, povzroča najrazličnejše zadrege in stiske," je za STA povedal predsednik zveze Anton Meden.

To se po njegovih navedbah kaže v premajhnem številu računalnikov doma. "Imamo družino s tremi otroki, ki morajo slediti pouku preko spleta. Oba starša sta medtem na delu od doma. Najbrž bomo težko našli gospodinjstvo, ki ima doma pet računalnikov," je dejal. Prepričan je, da bodo zaradi tega razlike med učenci le še naraščale.

Izvajanje pouka na daljavo so v ljubljanski Osnovni šoli (OŠ) Livada po besedah ravnatelja Gorana Popovića organizirali tako, da učencem računalnik ni tako nujno potreben. "Velika večina učencev ima računalnike in dela preko njih, druge pa smo napotili na našo spletno stran, preko katere lahko dostopajo do programa Office 365, kjer so navodila za pouk," je dejal za STA.

Prav tako se učenci brez računalnikov lahko povezujejo na spletno stran šole preko mobilnih telefonov. V spletno učilnico se na ta način vključujejo tudi otroci migrantov v Azilnem domu. Sicer pa se pouk na daljavo izvaja po njegovem mnenju presenetljivo dobro, saj učenci dosledno sledijo navodilom preko šolske spletne strani, je še dodal.

Na domžalski OŠ Venclja Perka so s poukom na daljavo začeli že prvi dan ukrepa. "Izbrali smo način poučevanja, ki je po našem mnenju najbolj dostopen prav za vse učence - spletna stran šole. Tja lahko dostopajo z računalniki, tablicami ali telefoni. Je povsem preprost sistem, ki ga obvlada vsak," je za STA pojasnila ravnateljica šole Petra Korošec. Učencem svetujejo tudi različne dejavnosti za prosti čas.

Kot je dejala, je z učitelji vsak dan večkrat v stiku preko elektronske pošte, messengerja ali telefonov. Z učenci učitelji komunicirajo na različne načine, preko spletne strani, v spletnih učilnicah, skupinah na Viberju in s pomočjo posnetkov. S tistimi učenci oziroma starši, ki se niso odzvali, pa bodo danes vzpostavili telefonski stik, da preverijo, ali pouku sledijo in ali rabijo pomoč.

Koroščeva je prepričana, da prav vsi učitelji vlagajo veliko več časa v takšen način poučevanja, kot pa če bi to potekalo v šoli. Iščejo, raziskujejo, sodelujejo in komunicirajo z namenom, da bi bilo za učence in starše najlažje, je dejala. Dodala je, da od staršev prejemajo pozitivne povratne informacije, pošiljajo jim fotografije, kako cela družina sedi za mizo in dela.

In prav danes je ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec povabila vse, ki se učijo na daljavo, naj jih s kratkimi filmčki seznanijo o poteku učenja doma. Nekatere posnetke bodo tudi objavili.

Z ministrstva so tudi sporočili, da se nadaljuje optimizacija in nadgradnja podpornih sistemov za učenje na daljavo. Arnes učilnice so danes dopoldne v času največje obremenjenosti delovale brez izpadov in ni prihajalo do zasičenja. Ravnateljem predlagajo, naj redno sodelujejo z učitelji in nadgrajujejo organizacijo dela z učenci.

Ministrstvo sicer skupaj z Radiotelevizijo Slovenija in Zavodom RS za šolstvo sodeluje pri oblikovanju posebnega programa za učence do petega razreda osnovne šole, del katerega je tudi televizijska oddaja IZOdrom.