c S

Kult316 s prvo šolsko turistično agencijo v Sloveniji

08.05.2018 07:26 Ljubljana, 07. maja (STA) - V prostorih Centra kulinarike in turizma Kult316 je danes zaživela prva šolska turistična agencija v Sloveniji in šele tretja v Evropi. Šolska agencija naj bi dijakom in študentom Biotehniškega izobraževalnega centra (BIC) Ljubljana zagotovila prednost na trgu dela.

Biotehniški izobraževalni center (BIC) Ljubljana bo s šolsko turistično agencijo dijakom in študentom ponudil realno učno okolje. "Študenti bodo skupaj s svojimi mentorji načrtovali, organizirali in izpeljali ekskurzije za prave goste. To bo njihova prva tovrstna izkušnja," je ob slovesnem odprtju agencije v izjavi za medije poudarila direktorica BIC Ljubljana Jasna Kržin Stepišnik.

S tem bo BIC Ljubljana svojim študentom turizma ponudil nekaj, kar jim ne ponuja nobena druga šola v Sloveniji - praktične izkušnje v delovanju turistične agencije. BIC s tem širi svojo dejavnost, ki med drugim že obsega tudi šolsko restavracijo, kavarno, hotelsko sobo ter mikropivovarno. "S tem bodo naši študenti bolj konkurenčni na trgu dela," je prepričana Kržin Stepišnikova.

Agencija bo sprva pripravljala šolske ekskurzije, pozneje pa tudi ponudbo za širšo javnost. S tem namenom je pridobila dve licenci, in sicer za opravljanje dejavnosti organiziranja ter dejavnosti prodaje turističnih aranžmajev, ki ju podeljuje Turistično gostinska zbornice Slovenije.

"Nikakor nočemo biti konkurenca dolgoletnim in velikim turističnim agencijam in tour operaterjem," je zagotovila vodja Šolske turistične agencije Kult316 Katja Orehek Hati. Kot je poudarila, bo glavni cilj šolske agencije učenje, ne pa lov za turisti in denarjem.

Spomnila je namreč, da morajo tudi v turizmu mladi na začetku nekajkrat brcniti v temo, da se naučijo določenih stvari, česar pa si običajna turistična agencija ne more privoščiti. V šolski agenciji jim bodo čez ramo gledali mentorji, ki bodo zadeve usmerjali in po potrebi v pravem trenutku ustavili.

Ministrica za izobraževanje Maja Makovec Brenčič je spomnila, da sam center kulinarike in turizma Kult316 v ljubljanskem Šentvidu že sedaj deluje zelo povezovalno med gospodarstvom in izobraževanjem. Zato ministrstvo ni oklevalo, ko je bilo potrebno njegovo dejavnost nadgraditi še s šolsko turistično agencijo.

Vključevanje dodatnih ur praktičnega dela in izobraževanja na terenu, v realnem delovnem okolju, skrajšuje pot mladih na trg dela, je še spomnila ministrica. Takšno delovanje pozdravljajo tako podjetja kot tudi sami mladi.

Srečko Koklič s Turistično gostinske zbornice Slovenije je medtem izpostavil potrebo po tem, da je izobraževanje živ organizem, ki ga nenehno nadgrajujemo in izboljšujemo. Predvsem pa mora izobraževanje prisluhniti potrebam gospodarstva.

Na slavnostnem odprtju so študenti sicer predstavili tudi novo šolsko pivo Kult316 Supreme, ki ga varijo v šolski mikropivovarni BIC Ljubljana.