Spletno anketo so ta mesec izvedli med učitelji osnovnih šol, ki so sodelovali pri izvajanju programa Varno na kolesu na svoji šoli, katerega nosilec je družba Butan plin. V anketi je po njihovih podatkih sodelovalo 111 učiteljev, so zapisali v sporočilu za javnost.
Po mnenju učiteljev, ki so sodelovali v anketi, se njihovi učenci večinoma sicer zavedajo pomena nošenja čelade in spoštovanja predpisov. Ocenjujejo pa, da med učenci od 6. do 9. razreda čelado še vedno uporablja le zaskrbljujočih 10 odstotkov, slaba polovica učencev pa nošenju čelade ne pripisuje posebnega pomena.
Anketa je obenem pokazala, da tudi starši ne predstavljajo najboljšega vzora na tem področju. Po oceni učiteljev se le 13 odstotkov staršev popolnoma zaveda pomena čelade in spoštovanja predpisov. Več učiteljev je tako v sklopu odprtega vprašanja ob tem predlagalo, da bi se tudi starše moralo bolj aktivno vključevati v ozaveščanje o tej temi, saj prav slednji s svojimi dejanji postavljajo zgled za otroke.
Organizatorji programa so v anketi učitelje vprašali tudi, ali predvideni učni načrti vključujejo dovolj gradiv o varnem kolesarjenju in varnosti v prometu. Dve tretjini anketirancev je menilo, da je učni načrt na tem področju pomanjkljiv, želijo si predvsem jasnejših smernic v učnem načrtu, več praktičnega dela in delavnic.
Ravno program Varni na kolesu pa učiteljem olajša priprave na kolesarski izpit, kažejo rezultati ankete. Učitelji med prednostmi programa vidijo razpisane naloge, ki učence spodbujajo, da o prometu razmišljajo praktično, ne samo v okviru teorije.
Anketa je še razkrila, da si učitelji želijo tudi več posluha s strani pristojnih za ureditev potrebne infrastrukture. Po mnenju anketiranih učiteljev namreč kar četrtina poti ni zadostno urejenih, medtem ko je zelo urejenih le šest odstotkov. Po mnenju nosilcev programa je to zaskrbljujoč podatek, saj je prvi korak pri zagotavljanju varne poti na kolesu ustrezna infrastruktura. Po mnenju učiteljev bi bilo treba v ozaveščanje o prometni varnosti med otroki vključiti tudi lokalne skupnosti.
Letos bo v programu Varno na kolesu sodelovalo 10.000 učencev iz 140 slovenskih osnovnih šol. Ti so v tem mesecu že opazovali poti v šolski okolici, analizirali nevarne odseke in spoznavali, kako mora biti opremljeno varno kolo. Deset šol, ki so na pobudo programa postale ambasadorke varnega kolesarjenja, pa je v času Evropskega tedna mobilnosti izvajalo kolesarske dneve. Tako so se učenci lahko preizkušali na kolesarskih poligonih, se odpravili na izlete po okolici in dopolnili svoje znanje na poučnih delavnicah.