c S

Arnes odpravil težavo z nedosegljivostjo spletnih učilnic

20.10.2020 18:05 Ljubljana, 20. oktobra (STA) - Napako v programski opremi, ki je dopoldan povzročala nedosegljivost storitve Arnesovih učilnic, so odpravili. Učilnice tako znova delujejo, delovanje sistema pa še vedno optimizirajo, so sporočili z Arnesa. Na šolskem ministrstvu dodajajo, da so predvideli tudi takšno situacijo, zato so šolam omogočili uporabo sistemov MS Teams in Zoom.

"Stanje storitve bomo podrobno spremljali. V primerjavi s spomladanskim izobraževanjem so tokrat obremenitve dosegle 400 odstotkov takratnih. Če primerjamo stanje pred letošnjim marcem, opažamo stokratno povečanje obremenitev storitev omrežja Arnes," so zapisali v sporočilu za javnost.

Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) so s težavami seznanjeni. Že danes so imeli več sestankov tako z vodstvom in tehničnimi delavci Arnesa, kot tudi nekaterimi drugimi strokovnjaki tega področja (zunaj Arnesa). Ministrstvo je tudi že vstopilo v stik s predstavniki nekaterih fakultet, ki lahko s svojim strokovnim znanjem doprinesejo k razrešitvi nastale situacije, so zapisali.

V fazi priprave kriznega načrtovanja je MIZŠ predvidevalo tudi takšno situacijo, zato so vsem vzgojno-izobraževalnim zavodom zagotovili in omogočili uporabo sistema MS Teams kot tudi uporabo videokonferenčnega sistema Zoom. "Zavedamo se, da prehod iz enega sistema v drugega ni trivialen, vsekakor pa vsi ti sistemi omogočajo tako vzpostavitev komunikacije z učenci, dajanje povratnih informacije in spremljanje napredka njihovega dela," so prepričani.

V sredo bo na pobudo MIZŠ na Arnesu organiziran sestanek, na katerem bodo pregledali trenutno situacijo in poiskali konkretne predloge za čim hitrejšo rešitev težav.

Na Arnesu so sicer danes brez težave delovale vse druge storitve omrežja Arnes, vključno s sistemom enotne prijave, ki je nekaj preglavic povzročil v ponedeljek, na prvi dan ponovnega šolanja na daljavo za večino osnovnošolcev in dijake. Učitelji so lahko za izobraževanje na daljavo uporabljali različne videokonferenčne storitve, Arnes Zoom, Arnes VID in Arnes VOX, e-pošto, portal Arnes Video, Arnes Splet, Arnes Filesender in drugo.

Ponedeljkovo težavo s sistemom enotne prijave je Arnes odpravil v dveh urah. Arnesove učilnice so v ponedeljek delovale upočasnjeno, kljub temu jih je aktivno uporabljalo več kot 100.000 uporabnikov. Ozko grlo so odpravili v popoldanskih urah. Druge storitve so tudi včeraj delovale brez težav.

Arnes je dodatna sredstva, ki jih je dobil v času epidemije, vložil v nakup prenosnikov za šole, ki jih te v primeru izobraževanja na daljavo lahko posodijo učencem. Preostala sredstva je Arnes skupaj z rednimi sredstvi vložil v razširitev osnovne infrastrukture, nadgradnjo storitev in za nadomeščanje opreme, ki jo je dobil v posodo med prvim valom epidemije covida-19.

"Trenutno intenzivno vgrajujemo dodatno opremo, ki jo je Arnes, zaradi stanja na trgu in pomanjkanja opreme dobil v preteklem tednu. Zmogljivosti bomo še dodatno širili z opremo, ki jo bo Arnes dobil čez nekaj tednov," so napovedali.

Za vse težave, ki so jih imeli pri rabi storitev, se učencem, učiteljem in staršem iskreno opravičujejo. "Zavedamo se, da je, kljub vsemu vloženemu trudu naših strokovnjakov, na koncu pomembno le to, ali storitev deluje," so še dodali.