Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor bo namreč v torek na pobudo poslanske skupine SAB obravnaval predlog spremembe zakona o prevozih v cestnem prometu, s katerim bi dijakom in študentom omogočili brezplačno koriščenje javnega potniškega prometa v poletnih mesecih, ko subvencionirani prevozi zanje sicer niso na voljo.
Doslej je veljala praksa, ki pa ni imela zakonodajne osnove, po kateri je bilo dijakom in študentom, ki so kupili mesečno vozovnico za mesec junij ali polletno oziroma letno vozovnico, omogočeno brezplačno koriščenje javnega potniškega prometa tudi v poletnih mesecih. V letošnjem letu pa je prišlo do zapleta, zaradi katerega bi morali dijaki in študenti skoraj plačati polno ceno vozovnic. Ker je tudi sicer podeljevanje pravic stvar, ki jo mora urejati zakon, v ŠOS podpirajo, da se ta zapiše v področni zakon o prevozih v cestnem prometu, so sporočili.
V organizaciji so poudarili, da obdobje subvencioniranih vozovnic sicer uradno zajema celotno šolsko oz. študijsko leto, vendar se šolske in študijske aktivnosti izvajajo tudi v poletnih mesecih.
Poleg tega dijaki in študenti v poletnih mesecih pogosto opravljajo študentsko delo, mnogi v večjih mestih, ki so obenem tudi študijska središča. Za razliko od delovnega razmerja po pogodbi o zaposlitvi dijaki in študenti pri opravljanju študentskega dela niso upravičeni do nadomestila za prevoz na delo, zato je to strošek, ki ga morajo pokriti s prihodkom iz opravljenega dela, so izpostavili v ŠOS.
Opozorili so tudi, da se je z uvedbo subvencioniranih vozovnic za dijake in študente v Sloveniji od leta 2012 do 2017 število potnikov javnega potniškega prometa povečevalo. Leta 2018 pa se je skupno število potnikov ponovno zmanjšalo, predvsem zaradi zmanjšanja števila potovanj študentov. Padec števila potnikov je povezan s povečanjem števila registriranih osebnih avtomobilov, so sporočili.
"Veseli nas, da so predlagatelji zakona prepoznali pomen spodbujanja mladih h koriščenju javnega potniškega prometa, s čimer se spodbuja trajnostna in zelena mobilnost," je tako dejal predsednik ŠOS Klemen Peran. Izpostavil je tudi, da se na ta način učinkoviteje porabljajo javna sredstva, saj se bolje zapolnijo kapacitete linij, ki jih država zagotavlja prek javne službe.
Poslance tako v ŠOS pozivajo, da predlog zakona podprejo, so še sporočili.