Ravnatelji, ki upajo, da bo obveljalo, da s 1. septembrom v šole pridejo vsi učenci in dijaki, se sicer v teh dneh pripravljajo na različne scenarije izvajanja pouka. Medtem ko so nekateri izpostavili, da pri izvajanju navodil in priporočil ne bo težav ter da so jih vajeni že iz zaključka minulega šolskega leta, pa drugi vseeno opozarjajo na nekatere probleme, denimo pri prevozih v šolo in pri mešanju skupin za izbirne predmete.
Kot je ocenil ravnatelj Gimnazije Kranj Aljoša Brlogar, je model, po katerem se otroci ob nekaterih priporočilih in omejitvah vračajo v šole, sprejemljiv. "Morda bodo zaradi tega trpele nekatere izbirne vsebine, ampak temu se lahko prilagodimo," je povedal. Po njegov besedah bi morda kakšne dodatne usmeritve potrebovali še glede poteka športne vzgoje in šolske prehrane, saj je v šolah z manjšimi jedilnicami težko izpolnjevati priporočila.
Direktor Šolskega centra Škofja Loka Martin Pivk je poudaril, da so bila priporočila napisana v sodelovanju z ravnatelji, zato so taka, da jih je možno spraviti v življenje. "Seveda pa ima vsaka šola svoje specifike in se mora glede na te prilagoditi," je dejal. Po njegovih besedah je tako tudi v njihovem šolskem centru.
Direktor Zavoda RS za šolstvo Vinko Logaj je pojasnil, da so priporočila zelo konkretna. Tako denimo pri izvedbi prireditve na šoli odsvetujejo mešanje učencev, pri starejših učencih in dijakih pa so v tem primeru potrebne maske in ohranjanje razdalje metra in pol. Pri prihajanju v šole je pri dijakih potrebna uporaba zaščitnih mask.
Šole naj bi imele določene tudi sanitarije za oddelke, zato da je po šolskih protokolih možno slediti, kje in na kakšen način se gibljejo učenci. Odsvetujejo gibanje na hodnikih in seljenje iz učilnice v učilnico, ker bi se tam dijaki in učenci med seboj mešali. Je pa možen pouk v specializiranih učilnicah, vendar pod pogojem, da se prostor razkuži, ko se skupina zamenja.
Tudi za pouk športne vzgoje so pripravljene usmeritve, da se učenci iz več razredov med seboj ne mešajo, je pojasnil Logaj. Pri izbirnih predmetih pa je možno vzpostaviti skupine iz več oddelkov, vendar pod pogoji in omejitvami, ki zahtevajo zelo natančno evidentiranje učencev in usmerjeno gibanje po šoli, da ni spontanega mešanja učencev in dijakov med seboj ter da se v čim večji meri zagotovi izvajanje programa in hkrati spoštovanja ukrepov za varno izvajanje pouka.
Logaj je prepričan, da so priporočila pripravljena na življenjski način. "Izdelana so tako, da jih je možno implementirati v vsaki šoli," je poudaril. Po njegovih besedah gre za priporočila in ne za navodila ter da če v neki šoli ni mogoče organizirati pouka na določen način, potem se pač temu prilagodi. Torej, če ima denimo neka šola samo ene sanitarije, potem seveda vsi učenci uporabljajo iste.
Tudi ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec je ocenila, da so priporočila življenjska in izvedljiva, tudi že na podlagi obstoječih izkušenj v preteklem šolskem letu. "Če se bo izkazalo, da bo imela kakšna šola težave z izvajanjem teh priporočil, pa bomo to individualno z njo reševali," je pojasnila.
Da priporočila še vedno niso življenjska, pa je prepričan predsednik Združenja ravnateljev osnovnih in glasbenih šol Slovenije Gregor Pečan. Kot je poudaril, v šolah ohranjanje metra in pol razdalje ne pride v poštev. Prav tako je opozoril, da je precej predmetov, ki zahtevajo mešanje in združevanje oddelkov, kot so izbirni predmeti, jutranje varstvo, podaljšano bivanje in športni predmeti, kar predstavlja skoraj tretjino predmetnika.
Hkrati je izpostavil problem izvajanja šolske prehrane in avtobusnih prevozov, kjer so po njegovem mnenju zahteve Nacionalnega inštituta za javno zdravje preostre, da bi se jih šole lahko držale. Pri tem se Pečan boji, da bi bili v primeru izbruha virusa v njihovi šoli za to lahko hitro odgovorni ravnatelji, ker se vseh priporočil ne bi mogli držati.