c S

Sviz v podporo zahtevi za ustrezno vrednotenje dodatnega dela zaradi epidemije zbral 15.000 podpisov

05.06.2020 12:26 Ljubljana, 05. junija (STA) - Šolski sindikat Sviz je v podporo svoji zahtevi za ustrezno vrednotenje povečanega dela učiteljev in vzgojiteljev zaradi epidemije novega koronavirusa do zdaj med članstvom zbral več kot 15.000 podpisov. Za zbiranje podpisov so se odločili, ker ministrstvo zavrača pogovor o tej temi. Sindikat ga je v četrtek zato znova pozval k pogovorom.

Kot so v sporočilu za javnost zapisali v Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz), ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport že nekaj časa zavrača pogovore o tem, da bi se delo učiteljev in vzgojiteljev v času epidemije ustrezno ovrednotilo. Ministrstvo so k srečanju na to temo pozvali že dvakrat, vendar odziva ni bilo. Znova so ga zato pozvali po četrtkovi izredni seji glavnega odbora sindikata, so sporočili.

Na seji glavnega odbora, ki je najvišji organ Sviza med dvema kongresom, so se člani opredeljevali tudi o nadaljnjih korakih, kako bodo zaposleni v vzgoji in izobraževanju "uveljavili svojo pravico, da se dogovorijo o ustreznem ovrednotenju povečanega obsega dela oziroma nadurnega dela" zaradi epidemije. Zavračanje dialoga s strani ministrstva so člani glavnega odbora soglasno ostro obsodili ter opozorili, da ministrstvo s tem krši mednarodne konvencije in priporočila vladam, naj vodijo dialog z učiteljskimi združenji, so zapisali.

Na seji glavnega odbora so tudi ugotovili, da dogovor o izvrševanju stavkovnega sporazuma, ki se nanaša na prenovo kariernega razvoja strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja in je bil podpisan v začetku letošnjega januarja, še ni uresničen. Pravilnik o napredovanju zaposlenih v nazive, ki mora začeti veljati 1. septembra, namreč še vedno ni ustrezno spremenjen in sprejet, kar med zaposlenimi dodatno poglablja nezadovoljstvo, so še zapisali.

Ministrica za izobraževanje Simona Kustec je na novinarski konferenci konec maja na vprašanje, ali bodo učitelji za delo v času epidemije upravičeni do dodatka, sicer odgovorila, da je bil celoten dosedanji sistem izobraževanja na daljavo zasnovan na temeljih običajne delovne obveznosti. "V primerih, ko pa je prihajalo do nadobremenitev, pa se te potem spoštujejo v okviru veljavne delovno-pravne zakonodaje," je dejala.