c S

Na mednarodnem vrhu o učiteljskem poklicu tokrat virtualno o vključujočih politikah in praksah poučevanja v krizi

02.06.2020 20:23 Ljubljana, 02. junija (STA) - Krovna tema današnjega mednarodnega vrha o učiteljskem poklicu so bile vključujoče politike in prakse poučevanja v in po krizi covida-19. Slovenija je v svojem prispevku poudarila, da so slovenski učitelji svoje delo v času epidemije opravili odlično in da se je zelo okrepilo tudi sodelovanje med vsemi deležniki v vzgoji in izobraževanju.

Razprava 10. mednarodne konference o učiteljskem poklicu, katere se je preko videokonference udeležil državni sekretar ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Damir Orehovec, se je usmerila predvsem v to, kako se s partnerskim sodelovanjem soočati z učinki krize, kako ovrednotiti ustvarjalnost, ki so jo spodbudile izredne razmere v poučevanju in učenju, šla pa je tudi v smeri možnosti odpiranja izobraževalnih virov in okoli, so zapisali na spletni strani ministrstva.

Slovenija je v svojem prispevku, ki ga je posredovala Organizaciji za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) poudarila, da so slovenski učitelji in učiteljice svoje delo v času epidemije opravili odlično. Kriza je zelo okrepila tudi sodelovanje med vsemi deležniki v vzgoji in izobraževanju. "Prizadevali smo si, da bi bili procesi kolikor mogoče sodelovalni. Vsak je poskušal doprinesti najboljše, kar lahko: vedno v skrbi za čim manj tveganj in v dobro vseh učencev," so zapisali.

Kriza je po navedbah ministrstva pokazala na določene šibkosti naših izobraževalnih sistemov, a tudi poudarila bistveno vlogo učiteljev, njihovo odličnost, inovativnost in proaktivnost. Slovenski učitelji poročajo o tem, kako so kritične situacije okrepile sodelovanje in delo v skupnostih s kolegi, kar je po mnenju ministrstva gotovo nekaj, kar velja ponesti s seboj tudi v prihodnje.

Slovenija je sodelujoče na konferenci med drugim seznanila, da bo gradila na pripravi dolgoročnejših strateških usmeritev, vključno z ukrepi za izboljšanje pristopov izobraževanja na daljavo, s poudarkom na varnem in spodbudnem učnem okolju. Pri tem je povezovanje in sodelovanje mednarodnih organizacij in držav izrednega pomena, so poudarili.

Slovenija je še sporočila, da bo v sodelovanju z OECD oktobra virtualno gostila Vrh spretnosti 2020. Namenjen bo razpravi o strategijah spretnosti za svet po krizi. Na ministrstvu si želijo spodbuditi razpravo o odgovorih in vizijah za vseživljenjsko učenje in politike spretnosti v luči trenutne krize, kakor tudi o možnih smereh za prihodnost, ki pozivajo k večji skrbi za trajnost, zdravje in dobro počutje vseh.

Konferenca velja za enega najpomembnejših svetovnih forumov o politikah in praksah v učiteljskem poklicu. Organizirali so jo španska vlada, OECD in mednarodna zveza sindikalnih združenj strokovnih delavcev v izobraževanju, tokrat zaradi covida-19 preko videokonference.