c S

Odbor DZ za znižanje zahtev za prevoze določenih skupin otrok

02.06.2020 16:29 Ljubljana, 02. junija (STA) - Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je s 16 glasovi za in nobenim proti podprl predlog novele zakona o pravilih cestnega prometa. Z njo želijo predlagatelji znižati zahteve za prevoze skupin otrok za družine, pa tudi za gasilska, športna in kulturna društva.

Predlog novele je v parlamentarni postopek vložila skupina poslank in poslancev s prvopodpisano Mojco Žnidarič (SMC). Žnidaričeva je na današnji seji poudarila, da v Sloveniji trenutno za prevoze otrok veljajo enako stroga pravila, kot veljajo v profesionalni prevozni dejavnosti. Novela naj bi olajšala prevoze otrok društvom, zvezam društev in ustanovam, pa tudi družinam.

Poslanka SMC Mateja Udovč je dodatno pojasnila, da predlagajo spremembo 3. člena zakona, dodati pa želijo nov 90.a člen. V 3. členu bi med izjeme, ki ne predstavljajo skupine otrok, uvrstili pet in več otrok razširjene družine do vštetega tretjega kolena. Tako bi po njenih navedbah posameznik lahko na tekmo peljal svoje otroke, pa tudi otroke svojega brata ali sestre, ne da bi potreboval tahograf ali posebne oznake.

Hkrati bi med izjeme dodali prevoze skupin največ osmih otrok, ki jih opravljajo fizične ali pravne osebe za osebne potrebe oz. v nekomercialne ali neprofitne namene.

Za prevoze v organizaciji slednjih bi sicer 90.a člen vendarle postavil določene tehnične pogoje. Voznik mora imeti najmanj tri leta vozniško dovoljenje B kategorije, vozilo mora imeti napravo, ki med zaviranjem preprečuje blokiranje koles, električno ali hidravlično ojačan krmilni mehanizem, varnostne pasove na vseh sedežih in naslonjala za glavo na vseh sedežih. Ni pa med zahtevami več tahografa.

Predlagane rešitve je pozdravil poveljnik Gasilske zveze Slovenije (GZS) Franci Petek. "Ta predpis je res neživljenjski in se v praksi kratko malo ne izvaja," je priznal. Dodal je, da imajo v svojih vrstah 40.000 mladih, s katerimi opravljajo tudi veliko prevozov, a 90 odstotkov na lokalnem nivoju. "V naših vrstah bomo maksimalno poskrbeli, da bomo naši otroke varno prevažali," je zagotovil.

"V športu je problematika prevozov otrok velik organizacijsko-logistični zalogaj. Trenutna ureditev je neživljenjska in je smotrno, da se jo popravi," se je strinjal generalni sekretar Olimpijskega komiteja Slovenije - Združenja športnih zvez Blaž Perko.

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič je povedal, da na ministrstvu podpirajo predlagane rešitve v smislu poenostavitve postopkov in zmanjšanja stroškov. A bi se poglavitne rešitve morale urejati v predpisu, ki ureja uporabo tahografa, torej v zakonu o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih, je dejal.

Tako ministrstvo kot zakonodajno-pravna služba DZ sta imela pomisleke tudi v zvezi z določilom, da bi lahko pravne osebe v določenih primerih prevažale otroke brez upoštevanja predpisov, ki sicer veljajo za pravne osebe. Po besedah Žnidaričeve je smiselna rešitev, ki denimo samostojnemu podjetniku v želji pomagati omogoči, da za društvo brezplačno opravi prevoz.