c S

Sviz bo vztrajal pri sklenitvi dogovora o vrednotenju dodatnega dela

20.05.2020 17:31 Ljubljana, 20. maja (STA) - Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) bo vztrajal pri sklenitvi dogovora o vrednotenju dodatnega dela, ki nastaja v posebnih okoliščinah. Zaposleni v vrtcih in šolah so zaradi ukrepov za preprečevanje širjenja koronavirusa dodatno obremenjeni, zato so med člani pripravljeni zbirati tudi podpise v podporo dogovoru.

Glavnik tajnik Sviza Branimir Štrukelj je za STA pojasnil, da v sindikatu še nimajo podatkov o tem, koliko otrok je dejansko prišlo v vrtce in šole ter koliko zaposlenih je moralo ostati doma. Vrtci in šole jih namreč še ne sporočajo, saj se "sedaj ukvarjajo z bistveno bolj pomembnimi rečmi".

Javljajo pa, da so tisti, ki so prišli, dodatno obremenjeni zaradi okoliščin omejevanja iz zdravstvenih razlogov, "saj se teh stvari ne da drugače urediti, kljub temu, da ministrica misli, da se da".

Ko je ministrstvo v petek odpovedalo sestanek, na katerem naj bi se dogovorili o vrednotenju dodatnega dela, ki nastaja v posebnih okoliščinah in ga ni mogoče prenesti iz siceršnjih predpisov, so po Štrukljevih besedah pravzaprav sindikatu odrekli pravico, "da se kot kvalificiran predstavnik zaposlenih z oblastmi dogovarja o vrednotenju dela". Prav to bo po njegovem mnenju povzročilo nezadovoljstvo med njihovimi člani.

Sviz bo zato svoj predlog dogovora poslal članom in jih pozval, da ga podpišejo, če se z njim strinjajo. "Kar pomeni, da bomo zbirali tisoče podpisov podpore, saj menimo, da je to primerna oblika pritiska v razmerah, v katerih smo," je pojasnil.

Če do konca meseca, ko se bo uveljavil preklic epidemije, ne bodo dosegli podpisa, bodo v sindikatu sklicali izredno sejo glavnega odbora Sviza, ki "se bo opredelil o poteh, ki bodo pripeljale do priznanja legitimne pravice sindikata, da se za zaposlene pogaja o vrednotenju njihovega dela".

V predlog so med drugim zapisali, da se v vrtcih in šolah, kjer prihaja do povečanega dela in dodatnih opredelitev, med drugim, ko so vzgojiteljice z otroki več od zakonskega maksimuma, to delo dodatno vrednoti. Podobno je tudi pri učiteljicah, ki imajo več pedagoške dejavnosti, pri čemer bo treba opredeliti, kako se sešteva pedagoška obveznost pri delu na daljavo in v šoli.

Po besedah Štruklja bo treba vse skupaj postaviti v kontekst vprašanja, ali se je z obnovitvijo dela v vrtcih in šolah z 18. majem povečalo tveganje za prenos novega koronavirusa, kot je to zapisal Nacionalni inštitut za javno zdravje. "Če je temu tako, je treba ustrezno opredeliti, v kakšnem okolju učitelji in vzgojitelji delajo. Če pa temu ni tako, pa se je treba vprašati, zakaj imamo vse omejitve in se odločiti za odprtje vseh šol hkrati," je sklenil.