c S

Pouk na šoli kljub pomanjkanju kadra poteka v redu

18.05.2020 17:28 Ljubljana/Maribor/Domžale, 18. maja (STA) - Ob vrnitvi učencev prvih treh razredov v šolske klopi je predsednik združenja ravnateljev Gregor Pečan za STA ponovno opozoril na pomanjkanje kadra. Zaradi tega so učitelji po njegovem mnenju bolj obremenjeni, kot bi bilo potrebno. Kljub temu pa pouk na OŠ Janka Modra v Dolu pri Ljubljani, katere ravnatelj je, po njegovih besedah poteka nemoteno.

Delo v šoli po njegovih navedbah poteka brez posebnosti. "Starši so danes z zaščitnimi maskami lepo z razumevanjem otroke pripeljali v šolo, se tam razvrstili po skupinah in bolj ali manj upoštevali potrebno razdaljo," je pojasnil Pečan. Učenci so po njegovih besedah komaj čakali, da se vrnejo v šolske klopi.

Kadrovski primanjkljaj je po dobrih dveh mesecih praznih učilnic zaradi epidemije covida-19 izpostavila tudi ravnateljica OŠ Rodica Milena Vidovič. Da bi zmanjšali možnost širjenja okužbe, so v šolah namreč zmanjšali skupine. Na OŠ Rodica je tako iz desetih oddelkov nastalo 20 skupin. "Vsaka je potrebovala svojega učitelja, dodaten pedagoški kader smo potrebovali tudi za vključitev otrok v jutranje varstvo in podaljšano bivanje," je pojasnila.

Število učiteljev so zato morali podvojiti. Na pomoč so učiteljem priskočili tudi svetovalni delavci, knjižničarji in organizatorka šolske prehrane. Ob tem je opomnila, da bodo ob vrnitvi učencev devetih razredov v šole prihodnji teden učitelji morali kombinirati delo v šoli in učenje na daljavo. Nekateri učitelji so s tako obliko dela sicer začeli že ta teden.

Na OŠ Rodica se je danes k pouku vrnilo 97 odstotkov učenk in učencev, nekaj jih je namreč ostalo doma zaradi rizičnih okoliščin. Učitelji bodo z njimi nadaljevali prilagojen pouk na daljavo.

Kljub skrbem, kakšno predstavo so si otroci uspeli oblikovati v vračanju v šolske klopi, je bil današnji dan po besedah ravnateljice končno podoben običajnemu šolskemu utripu. Slišijo se otroški glasovi, otroci so napolnili učilnice in se razporedili po otroškem igrišču, je opisala.

Že v petek so učitelji svojim učencem v nagovorih na daljavo skušali sporočiti, da jih v šoli z veseljem pričakujejo in da se bodo potrudili, da jim bo prijetno kljub dodatnim pravilom in navodilom. Negotovost in zaskrbljenost je bilo po njenih besedah treba zmanjšati tudi pri starših.

"Na šolskem vhodu so učenci zjutraj malce začudeno pogledovali svoje učitelje z zaščitnimi maskami, glas in oči pa so vendarle privabili prve nasmeške. Nova situacija je kakšnega otroka tudi potrla, potrebna je bila dodatna senzibilnost. Ravno ta doživljajski moment bo prve dni v šoli izjemno pomemben," je dejala.

Po njeni oceni so učitelji in drugi strokovni delavci v času izobraževanja na daljavo premikali gore. Prepričana je, da je bilo to mogoče predvsem zaradi stabilnega in kakovostnega šolskega sistema ter predanih učiteljev.

Tudi na mariborski OŠ Franceta Prešerna je prvi dan pouka potekal brez večjih težav. "Bili smo malo skeptični, kako bo vse skupaj teklo in smo prijetno presenečeni. Otroci so izredno disciplinirani, držijo se vseh predpisov, tudi v jedilnici pri hrani, in zaenkrat moram reči, da delo teče zelo v redu," je za STA povedala ravnateljica Marta Otič.

V to šolo se je danes vrnilo okoli 240 učencev in učenk, ki so jih z upoštevanjem predpisov za preprečevanje širjenja novega koronavirusa razdelili v 18 oddelkov. "To je zelo velika sprememba, glede na to da smo imeli prej devet oddelkov, zato smo veliko dela vložili v priprave in ustrezno organizacijo dela," je pojasnila ravnateljica.

Današnji dan je bil namenjen predvsem uvajanju. "Danes smo se predvsem pogovarjali, se spoznavali, saj imajo učenci tudi nove učiteljice. Pogovarjali smo se o tem, kaj so počeli zadnja dva meseca, kakšni so občutki ob vrnitvi v šolo in podobno, tako da danes je bilo vse zelo prijetno. Osebno mislim, da ne bi bilo prav nič narobe, če bi se zdaj vrnili že kar vsi učenci," je dejala.

Danes se je namreč pogovarjala tudi z učiteljicami od 4. do 9. razreda, ki pravijo, da so bili učenci, ki se šolajo na daljavo, "marca in aprila še dokaj motivirani, zdaj pa so že čisto apatični". "Za njihov razvoj bi bilo dobro, da bi tudi oni prišli nazaj," je še dejala Otičeva.

Kljub temu, da mu je bilo doma boljše, pa se je šole danes zelo razveselil tretješolec Tine. Njegova vrstnica Nina, ki je komaj čakala, da se vrne v šolske klopi, je za STA povedala, da so ob prihodu v šolo dobili milne mehurčke in paket bombonov, učenja pa še niso začeli, saj so prvi dan namenili predvsem pregledu dela med šolanjem na daljavo, poleg tega pa so šli dvakrat na igrišče.

"Mislim, da so se dobro pripravili, so organizirani in otroci nimajo občutka negotovosti. To jim daje sproščenost in zaupajo, da je vse v redu," je po koncu prvega dneva za STA ocenila mama prvo- in drugošolke.