c S

Pedagoški delavci pred odprtjem vrtcev opozarjajo na ne v celoti domišljene rešitve

14.05.2020 20:16 Ljubljana, 14. maja (STA) - Rešitve, ki jih za vrtce predlagata pristojno ministrstvo in zavod za šolstvo, so po oceni strokovnjakov neusklajene in ne v celoti domišljene, predvsem pa ne vsebujejo strokovnih utemeljitev posameznih rešitev in priporočenih ukrepov. Med drugim pozivajo k spremembi normativov za število otrok v skupini glede na odraslega.

V dopisu, ki so ga pripravili predstavniki oddelka za pedagogiko in andragogiko ljubljanske filozofske fakultete, oddelka za predšolsko vzgojo na mariborski pedagoški fakulteti, oddelka za predšolsko vzgojo na ljubljanski pedagoški fakulteti ter predstavniki Pedagoškega inštituta, se strokovnjaki sprašujejo, za katere otroke bodo vrata vrtcev v ponedeljek sploh odprta.

"Za vse otroke, ki so zdravi, le za tiste otroke med zdravimi, katerih starši bodo imeli potrdilo delodajalca? Resorno ministrstvo na vprašanje ne daje nedvoumnega odgovora, starše pa naproša, da v začetni fazi v vrtce pripeljejo samo otroke, za katere ne morejo zagotoviti varstva doma," so izpostavili.

Prav tako iščejo odgovor na vprašanje, kako se bodo o ponovnem vključevanju otrok odločali v vrtcih, po kakšnih kriterijih bodo sprejemali otroke, če se bo izkazalo, da je interes staršev večji od razpoložljivih prostorskih oz. kadrovskih zmožnosti.

"Ker je vrtec v Sloveniji še vedno ustanova predšolske vzgoje, ne pa le ustanova za varstvo predšolskih otrok, je kriterij, ki upošteva samo vidik varstva, vsaj pomanjkljiv: ne opravi razmisleka o otrocih s posebnimi potrebami, ne upošteva, da mnogo staršev otrok iz robnih družbenih skupin (še) ni zaposlenih, ti otroci pa kakovostno predšolsko vzgojo v vrtcu najbolj potrebujejo," so opozorili.

Pedagoški delavci med drugim niso zadovoljni niti s priporočilom, naj bo v vzgojnih skupinah prvega starostnega obdobja do osem otrok, v skupinah drugega starostnega obdobja pa do 10 otrok, pri čemer bo z otroki le ena odrasla oseba. Taka rešitev po opozorilih zveze zmanjšuje možnost širjenja okužbe, vprašanje pa je, kako in ali bo lahko ena sama vzgojiteljica ali pomočnica vzgojiteljice v tako veliki skupini poskrbela za kakovosten vzgojni proces in dobro počutje otrok.

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter Zavod RS za šolstvo pozivajo, naj vnovič opravita razmislek o predšolski vzgoji v vrtcu kot dejavnosti vzgoje, izobraževanja in varstva otrok. Zavzemajo se za spremembo normativov za število otrok v skupini glede na odraslega, hkrati pozivajo, naj preučita in čim prej udejanjita alternativne rešitve predšolski vzgoji, ki ne poteka v stavbi vrtca.

Ministrstvo in zavod naj po njihovem predlogu preučita tudi obremenitve vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic in svetovalnih delavk vrtca ter poskrbita, da bo njihovo delo ustrezno nagrajeno. Zagotovita naj dodatne strokovne delavce in delavke, če je to potrebno za kakovostno izvedbo vzgojnega procesa v vrtcih, pozivajo.

Poudarjajo, da bi morali obe instituciji v proces iskanja in oblikovanja posameznih rešitev vključiti ustrezne strokovnjake in strokovnjakinje, od zaposlenih v vrtcu, do tistih, ki se na fakultetah in v raziskovalnih ustanovah ukvarjajo s predšolsko vzgojo. "Podpisnice in podpisniki menimo, da bi lahko le tako v Sloveniji zagotovili poglobljen razmislek in oblikovanje strokovnih, a realno izvedljivih rešitev v dobro predšolskih otrok," so zapisali v dopisu, ki ga je posredovala Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije.