c S

Na radovljiški ljudski univerzi mlade angažirajo z igro za naj samoizolatorja

12.04.2020 10:26 Radovljica, 12. aprila (STA) - V času epidemije novega koronavirusa tudi projektno učenje mlajših odraslih ne more potekati kot običajno. Mentorji se na različne načine trudijo vzdrževati stik z udeleženci in jih motivirati za delo doma. V ta namen so na radovljiški ljudski univerzi pripravili posebno igro, s katero iščejo najboljše "samoizolatorje".

Ljudska univerza Radovljica program Projektno učenje za mlajše odrasle (PUMO) izvaja od februarja 2000, namenjen pa je mladim od 15 do 26 let, ki so zapustili osnovnošolsko ali srednješolsko izobraževanje in so brez dela. Mladi, vključeni v PUMO, se trudijo opraviti manjkajoče izpite in se vrniti nazaj v šolski sistem. V programu se njihovih problemov lotevajo celostno, z njimi delajo v skupini in individualno ter skupaj rešujejo težave, povezane s šolo, in osebne stiske.

Ukrepi za zajezitev izbruha novega koronavirusa so v delovanje PUMO močno posegli in pred mentorje postavili nove izzive. Da bi mlade, četudi na daljavo, uspeli zadržati angažirane, da bi se lažje spopadli z novimi omejitvami, so zanje pripravili tudi posebno nagradno igro, ki poteka preko Facebooka, v njej pa zbirajo točke za najboljšega samoizolatorja.

"Ko smo bili primorani ostati doma, smo želeli naše udeležence čim bolj aktivirati in jih motivirati," je pojasnila mentorica Gabrijela Humerca in dodala, da so jih želeli spodbuditi, da se v tem času ne bi družili, temveč da bodo ostajali doma oziroma s svojimi najbližjimi.

Točke zbirajo za različna opravila oziroma aktivnosti. Dobijo jih, če so doma v samoizolaciji, če hodijo na sprehod sami oziroma s člani svojega gospodarstva, če skuhajo kosilo, če si ogledajo priporočeni film, če rešijo sodoku ali igrajo družabne igre, če čistijo stanovanje, pomivajo posodo in podobno, če berejo knjige, če telovadijo in če se najmanj eno uro učijo.

V igri jih sodeluje okoli 20 in Humerca je z odzivom zadovoljna. "Sicer jim je včasih treba pomagati in jih spodbuditi h kakšni stvari. Z udeleženci smo v kontaktu vsak dan, se javljajo in delajo, eni sicer bolj drugi manj, ampak tudi v programu je tako," je pojasnila Humerca, ki je opazila, da nekateri udeleženci sedaj celo bolj pridejo do izraza kot v običajnih razmerah, saj gre za drugačno komunikacijo.

Igro za najboljšega samoizolatorja je pohvalila tudi ena izmed udeleženk. Kot je izpostavila, jim dnevno dajejo naloge in izzive ter jih povprašajo, kaj delajo za šolo in jim pomagajo, če je treba. To je zanje v teh časih še posebej dobrodošlo, saj je, kot je izpostavila, izolacija težka. "Kar naenkrat se ne moreš več družiti s prijatelji, ki si jih bil vajen videti vsak dan," je pojasnila, vesela, da jih mentorji spodbujajo k temu, da lažje ostajajo doma in tako pazijo nase in na druge.

Prav mladi sicer na splošno najtežje prenašajo omejitve gibanja in zbiranja. Kot pojasnjujejo na Policijski upravi Kranj, policisti pri kontroli javnih krajev ugotavljajo, da odloka glede zbiranja največkrat ne upošteva mladina. Zato apelirajo na starše, naj svoje otroke seznanijo s prepovedjo in zagotovijo ustrezen nadzor nad njimi.