Sklep izrecno govori o slovenskih znanstvenikih, strokovnjakih in umetnikih ter priporoča vladi, da kot ustanoviteljica zavoda za šolstvo in strokovnega sveta za splošno izobraževanje k temu čim prej aktivno pristopi.
Komisija tudi priporoča vladi, da se ob naslednji prenovi učnih načrtov v osnovne in srednje šole upošteva pomen prepoznavnosti tematik in dosežkov slovenske skupnosti zunaj meja Slovenije. Komisija tudi ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport priporoča, da bi za učitelje osnovnih in srednjih šol pripravili dodatna izobraževanja za večjo ozaveščenost o tematikah slovenske skupnosti zunaj meja Slovenije.
Ob podpori posodobitev učnih načrtov so sicer razpravljavci poudarjali, da ta ne bi smela iti v smeri dodatne obremenitve učencev, da bi bilo potrebno zastaviti interdisciplinarno obravnavo omenjene tematike, podpirati izmenjavo učencev, dijakov in učiteljev ter profesorjev med Slovenijo ter zamejstvom in izseljenstvom in doseči sistemske spremembe.
Minister za Slovence v zamejstvu in po svetu Peter Jožef Česnik je ocenil, da "bomo začeli graditi mostove med diasporo in matično domovino", če bo ta tematika uvrščena v srednješolski kurikulum, rezultat pa bo "politična osveščenost tako nas tukaj doma kot kot ljudi izven".
Komisija je sicer na današnji seji obravnavala raziskovalna projekta z naslov Dejanska in potrebna prisotnost tematike slovenskega izseljenstva v učnih načrtih v osnovnih in srednjih šolah Slovenije ter Slovensko zamejstvo kot vsebine kurikula osnovnih in srednjih šol v Sloveniji. Analizo je med drugim sofinanciral urad vlade za Slovence v zamejstvu in po svetu.
Izven meja Slovenije po uradnih ocenah živi približno 500.000 Slovencev in njihovih potomcev, kar predstavlja četrtino prebivalstva Slovenije.