c S

Na svetu za splošno izobraževanje o spodbudnih rezultatih NPZ v 3. razredu

22.03.2019 09:45 Ljubljana, 21. marca (STA) - Strokovni svet za splošno izobraževanje se je danes med drugim seznanil z letnim poročilom o izvedbi nacionalnega preverjanja znanja (NPZ) v šolskem letu 2017/18. Posebnost lanskega NPZ je, da je prvič poskusno potekal v 3. razredu, pri čemer bistvenih odstopanj, kot je bilo slišati, ni bilo, odzivi šol so pozitivni, dosežki učencev pa spodbudni.

Letno poročilo o izvedbi nacionalnega preverjanja znanja v šolskem letu 2017/2018 je članom sveta predstavil predsednik Državne komisije za vodenje NPZ Janez Vogrinc. Kot je dejal, so preverjanja znanja tudi v letu 2017/18 obvezno opravljali učenci 6. in 9. razreda, prvič pa poskusno tudi učenci 3. razreda. Za izvedbo se je prijavila približno četrtina šol oziroma 110 osnovnih šol, preverjali pa so znanje učencev iz slovenščine in matematike.

Splošni namen poskusnega preverjanja znanja ob koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja je bil diagnosticiranje usvojene bralne in matematične pismenosti učencev, je dejal. "Izvedba je potekala brez večjih težav ali posebnosti, odzivi s šol so bili zelo pozitivni, dosežki učencev pa spodbudni," je pojasnil in poudaril, da jih zato veseli, da se je ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport odločilo uvesti NPZ tudi letos v 3. razredu.

Tako je lani preizkus znanja iz slovenščine pisalo 4012 tretješolcev, iz matematike pa 4053. Skupaj so na poskusnem preverjanju znanja iz slovenščine dosegli 71,32 odstotka možnih točk, pri matematiki pa 74,37 odstotka možnih točk.

Vogrinc je opozoril, da je analiza dosežkov lahko pomembno izhodišče za nadaljnje načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela, za lažje spremljanje napredka učencev v času šolanja in za doseganje večje kakovosti delovanja šol.

Ob tem je izrazil upanje, da bo državna komisija pridobljene informacije poskusnega preverjanja znanja lahko uporabila pri pripravi sistema NPZ ob koncu 3. razreda osnovne šole v prihodnje.

Vogrinc je v nadaljevanju predstavil tudi podatke NPZ, ki so ga opravljali šestošolci in devetošolci v letu 2017/18. Ob tem je izpostavil, da se še vedno postavlja vprašanje, kako z NPZ v 9. razredu, da bi se dosežki ovrednotili z oceno.