Evropska komisarka za digitalno gospodarstvo Marija Gabriel je ob tej priložnosti opozorila, da učenje medijske pismenosti v Evropi ni sistematično, tako da državljani težko ločijo med pravo in lažno informacijo.
Prepričani so, da je treba podpirati medijsko pismenost, da bi zagotovili pluralizem, vključenost in boljšo obrambo evropskih vrednot. "Moramo dodatno opolnomočiti državljane, da bodo sprejemali informirane odločitve in bolj učinkovito sodelovali v demokratičnem procesu," je dejala.
S tem namenom je Evropska komisija tudi razpisala prve evropske nagrade za medijsko pismenost, za katere se poteguje več kot 130 udeležencev v treh kategorijah, in sicer za najbolj poučen, najbolj evropski in najbolj inovativen projekt.
Evropski teden medijske pismenosti (#EUMediaLiteracyWeek) bo potekal od ponedeljka do petka. Nagrajence bodo razglasili na konferenci v soboto, 19. marca, v Bruslju. Konference se bodo udeležili predstavniki institucij EU, regulatorjev avdiovizualnih medijev, medijski strokovnjaki, novinarji, državljani ter predstavniki držav članic.
Razpravljali bodo o vlogi medijske pismenosti v sodobnem medijskem prostoru, razvoju kakovostnega novinarstva v digitalnem svetu, virih podpore javnih organov in tehnoloških inovacijah.