c S

V projektu Podnebne spremembe v Ekošoli sodelovalo 4000 otrok

31.01.2019 07:15 Ljubljana, 30. januarja (STA) - V program Ekošola, ki deluje od leta 1996, so v lanskem šolskem letu uvedli samostojni tematski sklop podnebne spremembe. Za projekt, v katerem je sodelovalo 4000 otrok, so se odločili zato, ker so ugotovili, da ekošole okoljske aktivnosti in ozaveščanje redko povezujejo s podnebnimi spremembami.

"Želeli smo vzpostaviti bolj sistematično izobraževanje in ozaveščanje o tej temi, zato smo se odločili za uvedbo samostojnega tematskega sklopa, ki obstaja tudi na mednarodni ravni," je pojasnil nacionalni koordinator programa Ekošola v Sloveniji Gregor Cerar.

Tako je 4000 otrok v programu Ekošola v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah s pomočjo mentorjev izvajalo 273 aktivnosti o podnebnih spremembah. Med njimi so bili preučevanje vremenskih postaj, raziskovanje pomena gozda in vpliva prometa, opazovanje bioindikatorjev, branje o podnebnih spremembah, izdelava plakatov in dreves znanja ter dajanje pobud za ukinitev prometa v centrih krajev, so našteli.

Pomemben del projekta Podnebne spremembe v Ekošoli je širitev Ekoskadovnice, odprte zbirke dobrih praks za vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj. V njej so predstavljene aktivnosti slovenskih ekošolarjev o podnebnih spremembah in drugih okoljskih temah. Ti so po navedbah Ekošole zgled in spodbuda za druge ustanove, organizacije in posameznike za njihovo odgovorno ravnanje.

V Ekošoli so nadgradili tudi spletno platformo Ekoportal, prek katere otroci in mladi z mentorji v programu načrtujejo, izvajajo in nadzorujejo izvajanje vsakoletnih okoljskih aktivnosti. Te se nanašajo na različne teme, kot so na primer trajnostna mobilnost, energija, odpadki in hrana. V nadgrajenem portalu lahko vsako aktivnost povežejo s podnebnimi spremembami, so še povedali v Ekošoli.