c S

Svet prvič obeležuje mednarodni dan izobraževanja

24.01.2019 07:48 New York, 24. januarja (STA) - Združeni narodi bodo danes obeležili prvi mednarodni dan izobraževanja. Generalna skupščina ZN je 24. januar za ta mednarodni dan določila zaradi izjemne vloge, ki jo ima izobraževanje za mednarodni mir in razvoj ter izpolnjevanje razvojnih ciljev tisočletja.

Organizacija ZN izobraževanje, znanost in kulturo (Unesco) je ob tem dnevu pozvala vse članice, naj okrepijo politične zaveze do izobraževanja kot gonilne sile za doseganje milenijskih razvojnih ciljev. Napovedali so tudi objavo publikacije o pravicah do izobraževanja.

"Izobraževanje je najmočnejša sila, ki jo imamo za doseganje pomembnih napredkov pri zdravju, za spodbujanje gospodarske rasti, za odkrivanje potencialov in inovacij, ki jih potrebujemo za gradnjo bolj trajnostnih in odpornih družb," je v pozivu zapisala generalna direktorica Unesca Audrey Azoulay.

"Brez vključujočega in kvalitetnega izobraževanja nam ne bo uspelo doseči enakopravnosti med spoloma in odpraviti cikla revščine, ki pušča zadaj na milijone otrok, mladih in odraslih," je še dodala v svoji poslanici.

V Unescu so opozorili, da na svetu okoli 262 milijonov otrok in mladostnikov ne obiskuje šole. 617 milijonov otrok in najstnikov ne zna brati in računati, manj kot 40 odstotkov deklic v podsaharski Afriki dokonča srednjo šolo in okoli štirje milijoni otrok beguncev nimajo možnosti šolanja.

Unesco za danes napoveduje tudi objavo novih podatkov glede neenakosti glede izobraževanja, ki bodo, kot napovedujejo, pokazali velike neenakosti med bogatimi in revnimi družinami, med deklicami in dečki in med urbanimi in ruralnimi območji v državah v razvoju.

Tako imajo v državah z nizkimi dohodki otroci iz revnih družin dvakrat nižjo verjetnost, da bodo končali osnovno šolo, kot otroci iz bogatejših družin. Da bodo končali nižjo srednjo šolo, je verjetnost štirikrat nižja, da bodo zaključili srednješolsko izobraževanje, pa je verjetnost že desetkrat nižja od tiste, ki velja za otroke iz družin z višjimi dohodki. Otroci iz ruralnih območij v primerjavi z otroki iz urbanih območij pa več kot dvakrat verjetneje ne obiskujejo šole.

Težave otrok pa se s kombinacijo teh dejavnikov le še povečujejo. Tako le dva odstotka najrevnejših deklic v državah z nizkimi dohodki dokonča srednjo šolo, še dodajajo v Unescu in opozarjajo, da ti podatki jasno kažejo, kako potrebno je ukrepanje pri odpravljanju neenakosti v dostopu do izobraževanja. To vprašanje bi moralo biti visoko na dnevnem redu držav v razvoju in njihovih partneric v razvitem svetu, poudarjajo v Unescu.

Prvi mednarodni dan izobraževanja nameravajo v New Yorku obeležiti s posebno slovesnostjo, ki jo Unesco organizira skupaj z Irsko, Nigerijo, Norveško, Singapurjem in Katarjem. Delovati naj bi začela tudi "skupina prijateljstva izobraževanja in vseživljenjskega učenja", še napovedujejo pri Unescu.