"Menim, da lahko študije, kot je moja, pomembno prispevajo k dobrobiti gluhe skupnosti," je povedala Kulovečeva ob svojem uspehu.
Delo z naslovom Analiza strategij tolmačenja znakovnega jezika v Sloveniji in njihovega vpliva na razumevanje je nastalo pod mentorstvom redne profesorice Špele Vintar na smeri prevodoslovje, so sporočili s filozofske fakultete.
Doktorska študentka programa humanistika in družboslovje je pojasnila, da je v svoji dolgoletni pedagoški karieri nabrala veliko praktičnih izkušenj na področju slovenskega znakovnega jezika (SZJ) v povezavi s tolmačenjem v SZJ.
Po spletu okoliščin je začela sodelovati v projektu Korpus in pilotni slovnici SZJ, ko so prvič raziskali SZJ in ga opisovali. To sodelovanje jo je pritegnilo k nadaljnjemu in poglobljenemu raziskovanju, tako se je vpisala na doktorski študij.
V času študija se je nemalokrat znašla na meji obupa v težkih in napornih trenutkih, ko ni znala ne naprej ne nazaj prav zaradi "lastne omejitve", saj okolje, v katerem živimo, ni vedno prilagojeno potrebam in zmožnostim gluhih, je pojasnila Kulovečeva. Ob tem pa je imela v sebi voljo, da to preseže in vztraja naprej.
"Brez posluha, stalne spodbude in zaupanja vame s strani razumevajoče mentorice pri mojih prvih korakih v akademsko sfero ne bi mogla končati tako pomembnega dela v svojem življenju," je še dodala.
Mentorica Vintarjeva je ocenila, da je bilo raziskovalno in mentorsko sodelovanje s Kulovečevo posebna in neizmerno dragocena izkušnja, tako s profesionalnega kot osebnega vidika. "Že od začetka je najina komunikacija potekala brez tolmača, saj odlično bere z ustnic, jaz pa sem postopoma usvojila osnove znakovnega jezika," je pojasnila.
Ocenila je še, da doktorska raziskava, v kateri se razkrivajo številni doslej neraziskani vidiki tolmačenja za gluhe otroke v izobraževanju, predstavlja pomemben doprinos znanosti in navdih za gluho skupnost, raziskovalce in družbo.