c S

Pikalo za leto 2019 napovedal izdelavo strategije izobraževanja odraslih

05.12.2018 14:51 Ljubljana, 05. decembra (STA) - Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) je danes objavila svoje ugotovitve o izobraževanju odraslih v Sloveniji. V njih je našo državo opozorila na pomanjkljivo sodelovanje med številnimi deležniki na tem področju. Ob objavi je minister Jernej Pikalo za leto 2019 napovedal izdelavo nacionalne strategije izobraževanja odraslih.

Minister za izobraževanje, znanost in šport Pikalo je na novinarski konferenci pojasnil, da bo priprava nacionalne strategije izobraževanja odraslih temeljila prav na ugotovitvah in priporočilih OECD. Po njegovih besedah OECD Sloveniji priznava vrsto potencialov, a jo obenem opozarja na njihovo razpršenost in neusklajenost, kar zmanjšuje učinkovitost področja.

Dobro usklajen sistem za izobraževanje odraslih je po oceni OECD nujno potreben, če želi Slovenija izpolniti svoje dolgotrajne razvojne cilje. Vključenost v izobraževanje odraslih po ugotovitvah študije ostaja pod cilji naše države ter je znatno nižja zlasti pri nizkokvalificiranih, brezposelnih in starejših odraslih, predvsem v malih podjetjih.

Vodja centra spretnosti pri OECD Montserrat Gomendio je poudarila, da ima Slovenija znatne potenciale za izboljšanje izobrazbe odraslih in njihove zaposljivosti. Kljub temu ima po njenih besedah v naši državi 31 odstotkov oseb med 16. in 65. letom - kar pomeni skoraj 400.000 odraslih - še vedno nizko raven bralne in /ali matematične pismenosti.

Iz danes objavljene študije OECD je tudi razvidno, da je v zadnjem desetletju delež odraslih v naši državi, ki niso vključeni in ne želijo biti vključeni v izobraževanje in usposabljaje odraslih, ostal pri okoli 47 odstotkih. Izobraževanje odraslih je zato za Slovenijo stalen izziv za prihodnji gospodarski razvoj in socialno vključenost.

Težava Slovenije je po oceni OECD tudi razpršen zakonodajni okvir za izobraževanje odraslih, saj je v različnih zakonih dodeljena raznolika odgovornost ministrstvom in občinam. Vlada oziroma ministrstva, delodajalci in posamezniki bi si morali tudi učinkoviteje razdeliti odgovornost za financiranje tega razvojno pomembnega področja.

Priporočila OECD za izboljšanje sodelovanja med ministrstvi, občinami in drugimi deležniki v Sloveniji so sicer strnjena v osem priporočenih ukrepov. Prva na seznamu je prav priprava celovite nacionalne strategije izobraževanja odraslih, ki jo je za prihodnje leto napovedal minister Pikalo. Strategija bi morala biti podprta z učinkovitim nadzornim organom.

Po mnenju OECD bo le učinkovitejše usklajevanje med vlado in občinami zagotovilo skladnost med nacionalnimi in lokalnimi politikami ter programi izobraževanja odraslih. Poleg tega bi morala ministrstva, združenja delodajalcev in sindikati, ki so zastopani v Ekonomsko-socialnem svetu (ESS), pogosteje razpravljati o politikah na tem področju.

Prav tako pa bi morali po nasvetu OECD socialni partnerji bolj sistematično razdeliti, usmeriti in racionalizirati financiranje izobraževanja odraslih.