c S

Na dvodnevni konferenci opozorila o preveliki obremenjenosti šolskih svetovalnih delavcev

23.08.2018 13:00 Ljubljana, 23. avgusta (STA) - Veliko strokovnih analiz je pokazalo, da imajo svetovalni delavci v šolah v praksi kar nekaj težav, tako na vsebinski kot organizacijski ravni. Predvsem so obremenjeni z veliko administrativnega dela, ki jim jemlje čas, da bi se ukvarjali s svetovanjem, je bilo med drugim slišati v uvodu v dvodnevno konferenco o šolskem svetovalnem dnevu.

Konferenco je v sodelovanju z drugimi organi in inštitucijami, ki so vpeti v šolsko svetovalno delo, na Filozofski fakulteti v Ljubljani pripravil Zavod RS za šolstvo, ki tovrstne konference pripravlja že od leta 1999, ko so bile na državni ravni sprejete programske smernice za delo svetovalnih služb v slovenskem šolskem sistemu.

Kot je danes ocenil direktor zavoda za šolstvo Vinko Logaj, je svetovalno delo kot posebna oblika pomoči učencem na šoli po 50 letih, odkar so se pojavile prve oblike tovrstne pomoči, dobro umeščeno v slovenski šolski prostor, bi bilo pa mogoče stanje na posameznih področjih še izboljšati.

Na slednje so v raziskavi o vlogi svetovalne službe v šoli, ki je bila opravljena v začetku letošnjega leta, opozorili tudi šolski svetovalci sami. Med drugim jih je veliko menilo, da se jim nalaga vse več nalog, da so posledično preobremenjeni, veliko časa pa da jim jemlje tudi ukvarjanje z administrativnim delom.

Iz raziskave je po besedah koordinatorke konference, Tanje Bezić z zavoda za šolstvo, tudi razvidno, da med svetovalnimi delavci, učitelji, starši in dijaki obstajajo različna pričakovanja o nalogah, s katerimi naj bi se ukvarjala svetovalna služba. In ravno na to vprašanje skušajo odgovoriti na konferenci.

Zdenko Medveš z oddelka za pedagogiko in andragogiko na filozofski fakulteti je v svojem predavanju izpostavil, da je ena od pomembnih nalog svetovalnega delavca v šoli vzpodbujanje komunikacije kot temeljnega elementa vzgoje. Gabi Čačinovič Vogrinčič je ocenila, da mora biti dolžnost svetovalne službe, da vzpostavi procese podpore na način, da je spoštljiv in odgovoren zaveznik tako učencev kot učiteljev in staršev, pri tem pa da poveže vse pri iskanju ustreznih rešitev, ko se pojavi težava. Svetovalni delavci morajo po njenem znati predvsem prepoznavati socialne stiske, s katerimi se po njenih besedah sooča vse več otrok in njihovih družin, ter se vključiti v njihovo reševanje, in pripomoči k soustvarjanju "odlične javne šole".

V okviru konference se bo sicer v dveh dneh zvrstila vrsta predavanj in obravnav posameznih področij svetovalnega dela na delavnicah, za danes popoldne pa pripravljajo tudi okroglo mizo. Na njej bodo skušali odgovoriti na vprašanje, kako zmanjšati delež administrativnih nalog vrtcev in šol ter kako bolj uskladiti pričakovanja učencev, učiteljev, staršev in svetovalnih delavcev o delu in nalogah slednjih. Konferenco bodo zaključili v petek popoldne s plenarno razpravo.