c S

Na počitnicah naj se otroci ukvarjajo z dejavnostmi, za katere jim čez leto zmanjkuje časa

23.06.2018 16:50 Ljubljana, 23. junija (STA) - Zaključek šolskega leta za šolarje pomeni tudi konec stresnega obdobja. Socialni pedagog in mladinski delavec Sašo Kronegger ob tem poziva, naj bodo počitnice namenjene tudi dejavnostim, za katere nam čez leto zmanjkuje časa.

"Ključno je, da med poletnimi počitnicami ni šolskih obveznosti in zato tudi ni s tem povezanega dela, kar je super. Ta čas lahko namenimo za kakšne druge stvari, za vse tiste interese, za katere nam čez leto zmanjkuje časa," je Kronegger strnil za STA.

A hkrati opozoril, da to ne pomeni, da je to čas brez omejitev. "Otrok mora imeti omejitve kot običajno. Osnovna struktura mora biti še vedno vzpostavljena, podobno kot v šoli, a z razliko, da mladi na počitnicah lahko delajo veliko drugih stvari, ki jih zanimajo," je pojasnil.

Mladi lahko med več kot dva meseca trajajočimi počitnicami počnejo veliko različnih stvari, od slikanja, risanja, glasbe, plesa, ročnih spretnosti, druženja s prijatelji v naravi, športnih aktivnostih in drugo. In to je tisto, kar je po mnenju socialnega pedagoga dobro na počitnicah. Te zatorej niso namenjene samo brezdelju in uživanju, ampak tudi osvajanju novih znanj in sklepanju novih prijateljstev. Če imajo starši poleti veliko časa, naj ga namenijo skupnim dejavnostim, svetuje Kronegger.

Glede tega, ali naj otroci in mladi v poletnem času sedijo za računalnikom, pa je Kronegger opozoril, da ni problem, če ti svoj prosti čas preživijo konstruktivno. "Če mladostnik pripravlja animacijo iz lego kock, to dela oziroma montira na računalniku. S tem ni nič narobe, ker ima cilj in koristi svoj prosti čas konstruktivno, računalnik pa je orodje za dosego cilja," je razložil Kronegger.

Težava je v tem, ko mladi po njegovih besedah začnejo brezciljno tavati po spletu in iskati informacije, ki jih bodo morda nagovorile ali pa tudi ne. "To je, kot bi otroka samega poslali v mesto in mu rekli, naj se kar malo izgublja, saj to ni nič hudega. Starši gotovo ne bi otroka poslali samega v Ljubljano, naj se izgubi, ampak bi želeli imeti nadzor. Enako ga morajo imeti na spletu," je opozoril.

Tudi v poletnem času je treba uporabo digitalnih tehnologij omejiti z dogovorom oziroma postaviti jasna pravila o njeni uporabi. "Koristi pogovor o tem, kaj otroci in mladi na spletu počno, kakšne spletne vsebine jih zanimajo in podobno. Enaka pravila naj veljajo tudi med počitnicami," je dodal.

Da bi razvili odgovorno vedenje na spletu, je Kronegger sicer skupaj z Društvom za zdravje srce in ožilje razvil preventivni program za učence 7. in 8. razredov osnovne šole in njihove starše. V okviru delavnic za otroke se pogovarjajo o odgovorni rabi spleta, varnosti na spletu, vplivu spleta oziroma sedenja pred zaslonom na telo in na čustvena stanja.

Drug del programa je po njegovih besedah namenjen staršem oziroma delavnici za starše, kjer se tudi pogovarjajo o postavljanju meja, strukturi znotraj doma, da ne bodo mladi ves čas viseli na pametnih telefonih, tablicah, računalnikih...