c S

Sklad do 20. septembra zbira vloge za štipendijo za deficitarne poklice

18.06.2018 11:22 Ljubljana, 18. junija (STA) - Javni sklad RS za razvoj kadrov in štipendije je januarja objavil javni razpis za dodelitev štipendij za deficitarne poklice za šolsko leto 2018/2019, za katerega je vlogo mogoče oddati od 15. junija pa vse do 20. septembra. Podelili bodo 1000 štipendij v višini 100 evrov mesečno v celotnem obdobju izobraževanja.

Štipendijo iz omenjenega razpisa lahko pridobijo dijaki 1. letnikov, ki so prvič vpisani v izobraževalne programe za pridobitev deficitarnega poklica iz nabora deficitarnih poklicev za šolsko leto 2018/2019 in bodo s tem pridobili višjo izobrazbo.

Gre za poklice kamnosek, mehatronik operater, izdelovalec kovinskih konstrukcij, instalater strojnih instalacij, oblikovalec kovin orodjar, elektrikar, avtokaroserist, pek, slaščičar, mesar, tapetnik, mizar, zidar, klepar-krovec, izvajalec suho montažne gradnje, tesar, slikopleskar-črkoslikar, pečar, gozdar, dimnikar in steklar.

Štipendijo je mogoče pridobiti tudi za šolanje v nekaterih dvojezičnih izobraževalnih programih, in sicer ekonomski tehnik, ki se izvaja v italijanskem jeziku ter programe mehatronik operater, strojni tehnik in kemijski tehnik, ki se izvajajo v madžarskem jeziku.

Čas oddaje vloge ni merilo za pridobitev štipendije. V kolikor bodo namreč na skladu prejeli več vlog, kot je na voljo sredstev, bodo vloge razvrščali na podlagi višje povprečne ocene in višje povprečne ocene izbirnih predmetov v zaključnem razredu osnovne šole.

Na skladu so ob tem dodatno pojasnili, da prejemanje štipendije za deficitarne poklice ne vpliva na višino otroškega dodatka in na višino plačila dohodnine, dijak pa lahko istočasno prejema tudi državno oziroma Zoisovo štipendijo. Ni pa štipendija za deficitarne poklice združljiva s kadrovsko štipendijo.

Operacijo Štipendije za deficitarne poklice sicer sofinancirata ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada. Z njo želijo mlade vzpodbuditi k vpisu v izobraževalne programe za deficitarne poklice in s tem zagotoviti ustrezno število mladih z znanji, potrebnimi za obstoj in razvoj posameznih gospodarskih panog.