c S

Zahteve sindikatov jemljemo resno

14.02.2018 Področje vzgoje in izobraževanja je bilo v preteklosti podfinancirano, zato so različni ukrepi za ustreznejše vrednotenje dela in boljše pogoje dela na tem področju zagotovo nujni in upravičeni. Nekatere zahteve sindikatov so povsem upravičene in jih jemljemo zelo resno, zato potekajo intenzivna pogajanja.

Na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport se zavedamo pomena vloge vzgojiteljev in učiteljev v družbi. Kot je v izjavi za javnost ob robu današnje stavke dejala ministrica dr. Maja Makovec Brenčič, si že od nastopa mandata prizadeva, da bi bil učiteljski poklic ustrezno obravnavan in cenjen, tako v materialnem smislu, z zagotovitvijo stabilnega financiranja področja vzgoje in izobraževanja, kot tudi sicer.

Učiteljsko delo in delo vseh ostalih strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja mora biti ustrezno in primerljivo ovrednoteno. Poklic učitelja in drugih strokovnih delavcev je treba opolnomočiti. V pogajanjih si zato prizadevamo za ureditev statusa učitelja in za krepitev veljave tega poklica. Za vladno krovno pogajalsko skupino smo pripravili izhodišča za pogajanja na treh strokovnih področjih, in sicer glede naziva svetnika, glede ustreznega vrednotenja dela učitelja razrednika in glede primernega ovrednotenja dela pomočnice vzgojiteljice.

Sprejeli smo že vrsto ukrepov za izboljšanje stanja na področju vzgoje in izobraževanja. Tako smo med drugim v tem mandatu podvojili število izobraževanj za opolnomočenje učiteljev in drugih strokovnih delavcev ter za ta namen tudi podvojili sredstva. Poskrbeli smo za izpeljavo vseh napredovanj, na katera so čakali zaposleni v vzgoji in izobraževanju (bilo jih je več kot 8000), odpravili plačne anomalije do 26. plačnega razreda in umestili pomočnice vzgojiteljic v zakonodajni okvir. Zaposlili smo tudi več kot 400 mladih učiteljev. Kot je še izpostavila ministrica, smo olajšali dostop do strokovnega izpita in prve zaposlitve v vzgoji in izobraževanju.


Izjava ministrice (VIDEO)


Vir: MIZS


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.