c S

Delovni osnutek koalicijske pogodbe

29.07.2014

Objavljamo osnutek koalicijske pogodbe in programski del koalicijskega sporazuma za področje VZGOJE in IZOBRAŽEVANJA

Koalicijski partnerji se bomo zavzemali za sistem vzgoje in izobraževanja, ki bo razvijal odprte, ustvarjalne, samozavestne, prodorne ter solidarne državljane in državljanke. Zato bomo, ob jasno določeni razmejitvi med javnim in zasebnim izvajanjem vzgojne in izobraževalne dejavnosti, zagotavljali možnosti doseganja visokih izobraževalnih dosežkov za vse. Prioritetno bomo krepili vzgojo in izobraževalno vlogo šol in vrtcev s sodobnimi pristopi poučevanja in učenja ter povečali kakovost upravljanja in vodenja celotnega sistema vzgoje in izobraževanja ter posameznih šol in vrtcev. Hkrati pa bomo spodbudili dvig profesionalne odgovornosti in avtonomije učiteljev ter vzgojiteljev. Koalicijski partnerji se bomo zavzemali tudi za priznavanje različnih izobraževalnih poti, krepitev vseživljenskega izobraževanja, ki bo vključeval medgeneracijski prenos znanj in izkušenj, ter sistemsko povezanost šol in vrtcev z gospodarstvom in nevladnimi organizacijami.

UKREPI:
1. Večja vključenost otrok. Z uveljavitvijo različnih programov v vrtcih ter programa družinskega varstva, oblikovanjem lestvice z manjšim številom razredov, ki bodo razbremenili starše s povprečnimi dohodki, ter znižanjem plačila vrtca za vsakega naslednjega otroka, sočasno vključenega v vrtec, bomo poskrbeli za večjo vključenost otrok v programe predšolske vzgoje. Večjo vključenost v programe izobraževanja bomo dosegli z oblikovanjem enotnega modela dostopnosti učbenikov in zagotovitvijo brezplačne prehrane za učence in dijake.
2. Dvig kakovosti vzgojno-izobraževalnih rezultatov. Slednje bomo dosegli s krepitvijo vzgojnih nalog šole, s postavitvijo sistema potrjevanja učbenikov za zagotovitev večje kakovosti, z oblikovanjem modela uporabe e-učbenikov in z njimi povezano učinkovito rabo IKT tehnologij ter zagotovitvijo infrastrukturnih pogojev (širokopasovna mreža), s spremembami kurikula za šole, ki bodo temeljile na dvigu kompetenc na področju temeljne ravni pismenosti (bralna, matematična in naravoslovna) ter drugih pomembnih kompetenc v sodobni družbi (reševanje problemov, kritičnost razmišljanja, vrednotenja, ustvarjalnosti itd.) in s krepitvijo povezovanja šol s širšim okoljem pri reševanju konkretnih problemov. Vpeljali bomo nacionalni sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti na področju izobraževanja in eksterno preverjanje znanja v osnovnih šolah (NPZ) ter spremljanje kakovosti izobraževalnega procesa in izobraževalnih potreb posameznega učenca. Posebno pozornost bomo namenili tudi spremembam kurikula za slovenščine kot tujega jezika, vzpostavitvi učinkovitih modelov dodatne strokovne pomoči za otroke s posebnimi potrebami in organizacijskega modela prehajanja med programi za otroke in otroke s posebnimi potrebami. Z uvedbo fleksibilnih oblik izobraževanja in vključevanjem nadarjenih bomo vzpostavili odprto učno okolje za delo z nadarjenimi.
3. Dvig kakovosti pedagoškega dela. Slednje bomo dosegli s prenovitvijo sistema kariernega razvoja pedagoških delavcev in vzgojiteljev, s postavitvijo vzdržanega sistema pripravništev in mentorstev ter z vzpostavitvijo sistema mobilnosti pedagoških delavcev in vzgojiteljev. Hkrati pa bomo kakovost pedagoških delavcev zagotovili tudi z odpravo podrobnega predpisovanja vodenja in izvajanja vzgojno-izobraževalnega dela, z večjo fleksibilnostjo organiziranosti vzgojno-izobraževalnega dela (določitev nacionalnih okvirjev – kazalnikov, ostalo bo avtonomija šol in vrtcev) in poenostavitvijo postopkov za izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela.
4. Dvig splošnih in poklicnih kompetenc. Dvig splošnih in poklicnih kompetenc za lažje vključevanje na trg dela bomo dosegli s sistemom priznavanja in vrednotenja kvalifikacij formalnih in neformalnih znanj, uvajanjem modelov praktičnega usposabljanja na delovnem mestu, sistemom učenja z opazovanjem poteka dela in rotacije delovnih mest, krepitvijo karierne orientacije in spodbujanjem mladih k vključevanju v družbene aktivnosti. Spremenili bomo izhodišča za načrtovanje programov na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja in vpeljali različne modele praktičnega usposabljanja med izobraževanjem ter tako poskrbeli z dvig kakovosti, vrednotenja in privlačnosti programov poklicnega izobraževanja.

Povezava na celoten Delovni osnutek koalicijske pogodbe


Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.