Spremembe zakona so bile nujne že zaradi Konvencije Združenih narodov o otrokovih pravicah in odločbe Ustavnega sodišča RS, v kateri se poudarja otrokova korist kot glavno vodilo usmerjanja otrok s posebnimi potrebami v sistemu vzgoje in izobraževanja.
Drugi cilji in načela zakona so še: celovitost in kompleksnost vzgoje in izobraževanja, enake možnosti s hkratnim upoštevanjem razlik, vključevanje staršev v postopek usmerjanja, individualiziran pristop, interdisciplinarnost, ohranjanje ravnotežja med različnimi področji otrokovega telesnega in duševnega razvoja, čimprejšnja usmeritev v ustrezni program, takojšnja in nenehna podpora in strokovna pomoč, vertikalna prehodnost in povezanost programov, organizacija vzgoje in izobraževanja čim bliže kraju bivanja ter zagotavljanje ustreznih pogojev za otrokov optimalen razvoj.
Več v članku dr. Jasne Murgelj >> Novi Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami
Članki izražajo stališča avtorjev, in ne nujno organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva portala EDUS.